JPSimpleLogo
دپارتمان طراحی لوگو و آرم

“رسالت ما ، ارتقا هویت برند شماست”

احتراما به دلیل حجم بالای درخواست ها و جلسات ، ملاقات حضوری فقط با وقت قبلی امکان پذیر است و از پذیرفتن مراجعه کنندگان بدون وقت قبلی معذوریم. لطفا (حتما) قبل از مراجعه به آدرس مذکور هماهنگی های لازم را به عمل آورید تا در صورت مراجعه شرمنده شما نشویم.

این روزها اهمیت داشتن یک لوگو خاص و منحصر به فرد بر هیچکسی پوشیده نیست و برای این که کسب و کارتون رو از بقیه متمایز کنید نیاز دارید تا نمادی رو به صورت انحصاری داشته باشید تا مشتریان وفادارتون وقتی اون رو هر جایی می بینند حتما از اون خدمات یا محصول استفاده کنند. یک لوگو حرفه ای باید در عین سادگی به خوبی مفهوم رو برسونه و علاوه بر تکراری نبودن ، خاص و مناسب با هدف برند مورد نظر و با توجه به نوع برند ، زمینه فعالیت و نوع مشتریانش طراحی بشه تا بازدهی بالاتری داشته باشه. همچنین باید حتما اصول طراحی حرفه ای در اون رعایت بشه تا بعدها با مشکلات خاصی روبرو نشید. اگر شما هم مایل به داشتن یک لوگو خاص و مخصوص خودتون هستید حتما برای مشاوره با تیم ما در تماس باشید تا با توجه به برندتون به صورت کاملا انحصاری و مفهومی براتون طراحی کنیم.

Tel N1: 021 —

Tel N2: 021 —

Address : Iran, Tehran, —

به علت تغییر آدرس موقتا برخی از راه های تماس در دسترس نمی باشند . آدرس و شماره جدید متعاقبا اعلام خواهند شد

فوق ارزان
250 هزار تومان
برندهای کوچک و استارت‌آپ
500 هزار تومان
برندهای متوسط و محلی
3 میلیون تومان
برندهای بزرگ و فراگیر
7 میلیون تومان

نیاز به مشورت دارید؟

اگر هنوز از انتخاب خود مطمئن نیستید و یا نمیدانید که دقیقا کدام مناسب شماست نگران نباشید. حتما با کارشناسان ما در تماس باشید تا با توجه به نوع بیزینس ، مخاطبان و انتظاراتی که دارید به صورت کاملا رایگان راهنماییتون کنیم تا درباره طرح لوگو خود انتخاب مناسب‌تر و بهتری داشته باشید.

“درباره لوگو بیشتر بدانید”

احتراما به دلیل حجم بالای درخواست ها و جلسات ، ملاقات حضوری فقط با وقت قبلی امکان پذیر است و از پذیرفتن مراجعه کنندگان بدون وقت قبلی معذوریم. لطفا (حتما) قبل از مراجعه به آدرس مذکور هماهنگی های لازم را به عمل آورید تا در صورت مراجعه شرمنده شما نشویم.

لوگو چیست ؟

لوگو با نام های دیگری مانند آرم ، نماد ، نماد تجاری ، نشان تجاری ، نشانه تجاری و … شناخته می شود . لوگو در واقع نام ، تصویر یا ترکیبی از نام و تصویر است که به صورت گرافیکی ترسیم می شود و برای بیان یک مفهوم و القا نمودن آن به مخاطب به کار می رود .

 

اهمیت لوگو :

استفاده از یک لوگو مناسب نوعی سرمایه گزاری با بازدهی بالا می باشد . در واقع با یکبار هزینه تبلیغاتی دائمی خواهید داشت . زیرا استفاده از یگ لوگوی مناسب باعث شهرت برند میشود و به طور غیر مستقیم نوعی تبلیغ است . برای مثال هر شخصی که علامت تیک را می بیند ناخودآگاه یاد برند نایک می افتد و این تبلیغی رایگان و همیشگیست .

 

تاریخچه لوگو :

تاریخچه استفاده از لوگو به ابتدای خلقت بشر باز می گردد . انسان های اولیه از ابتدای خلقت برای بیان مفاهیم و گفتار خود از رسم شکل بر روی تخته سنگ ها یا پوست جانوارن استفاده میکردند . به عبارتی دیگر آن ها با ترسیم اشکالی خاص منظور خود را به دیگران منتقل می کردند که در واقع نیاز به انتقال مفاهیم از طریق تصویری مشخص موجب تولد نخستین لوگو ها شد . اجداد ما با پیشرفت علم کم کم شروع به حکاکی نقش هایی بر روی اموال خود کردند که به صورت انحصاری استفاده می شد . در واقع احساس تملک در انسان ها باعث طراحی لوگو های منحصر به فرد شد . آن ها از همان ابتدا تاکنون همواره در تلاش بوده اند تا دارایی خود را از دیگران متمایز کنند و همین امر موجب شد تا لوگو در میان مردم جایگاه ویژه ای یابد . زدن داغ بر حیوانات که موجب شناسایی راحت تر آن ها می شد ، درج علامت های شخصی بر روی اموال مانند شمشیر و … ، درج تابلو هایی با علائم مخصوص در املاک و … همگی نمونه هایی از پیدایش نخستین لوگو ها هستند .

 

انواع لوگو :

لوگو تصویری : لوگو ی تصویری ، لوگویی است که در آن فقط از تصویر یا نماد استفاده شده است . مانند نایک ، بنز و …

لوگو نوشتاری : لوگو ی نوشتاری ، لوگویی است که در آن فقط از نوشتار و متن استفاده شده است . مانند سامسونگ ، الجی و …

لوگو ترکیبی : لوگو ی ترکیبی ، لوگویی است که در آن هم از نوشتار استفاده شده و هم از تصویر . مانند BMW ، Porsche و …

 

کدامیک از انواع لوگو مناسب تر است ؟

اما شاید این سوال برای ما پیش بیاید که کدام یک از انواع لوگو برای این کار مناسب تر است ؟ در واقع در پاسخ باید بگوییم که نمی توان به طور قطع مشخص کرد که کدامیک از انواع لوگو کاربردی بهتر از سایرین دارد . زیرا لوگو علاوه بر جنبه تخصصی ، در واقع امری سلیقه ای نیز هست و بهتر است برای خلق یک لوگو ی مناسب از صاحب برند کمک و مشورت بگیریم که کدامیک را بیشتر می پسندد . اما آمار ها نشان داده اند ، لوگو هایی که در آن ها از تصویر و یا متون ساده استفاده شده است بهتر به خاطر سپرده می شوند و در نتیجه بازدهی آن ها بالاتر می رود .

 

ویژگی های یک لوگو حرفه ای چیست ؟

» ساده ولی مفهومی باشد

» راحت به خاطر سپرده شود

» ترسیم دوباره آن راحت باشد

» نوع محصول ، خدمات و … را به راحتی بیان کند

» متفاوت و زیبا باشد

» خاصیت تک رنگ شدن داشته باشد

 

مراحل اصولی طراحی یک لوگو حرفه ای از صفر تا صد چیست ؟

¤ تحقیق و بررسی

¤ ایده پردازی و خلق ایده اولیه

¤ ترسیم اتد اولیه روی کاغذ

¤ رفع اشکال و رسیدن به یک طرح نسبتا مناسب

¤ زسم طرح اولیه با استفاده از نرم افزار های گرافیکی روی کامپیوتر

¤ رفع اشکال و رسیدن به یک طرح نهایی مناسب

¤ برگزاری جلسه نهایی با محققین ، ایده پردازان و دیگر طراحان و ایجاد تغییرات جزئی

¤ ترسیم طرح نهائی

 

نکات مهم در طراحی یک لوگو مناسب :

متاسفانه خیلی از شرکت ها و طراحان برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان خود ، بعضی از مراحلی را که در بالا ذکر شد انجام نمی دهند که این امر موجب کاهش کیفیت نهایی لوگو به طور چشمگیری می شود .

همانطور که کاملا مشخص است ، ایده پردازی و انجام تحقیقات اولیه در مورد برندی که قرار است برای آن لوگو طراحی شود مهمترین و کلیدی ترین قدم برای طراحی یک لوگو مناسب است ، زیرا خشت اول گر نهاد معمار کج ، تا ثریا میرود دیوار کج ! پس تحقیق و ایده پردازی ، اساس و بنیان طراحی لوگو را شکل می دهد و اگر این مرحله توسط محققین حرفه ای و ایده پردازان مجرب صورت نگیرد قطعا نمی توان یک لوگو مناسب و یک نتیجه ایده آل انتظار داشت .

نکته بعدی این است که هر کسی دارای تجارب ، اطلاعات ، تخصص و ایده خاص خود است و به قول معروف هر سری یه عقلی داره ! پس خلق یک لوگو با استفاده از چندین طراح ، محقق و ایده پرداز باعث میشود که ، طرح نهایی کیفیتی مناسب تر از زمانی داشته باشد که فقط یک طراح به صورت انفرادی آن را خلق می نماید .

Tel N1: 021 —

Tel N2: 021 —

Address : Iran, Tehran, —

به علت تغییر آدرس موقتا برخی از راه های تماس در دسترس نمی باشند . آدرس و شماره جدید متعاقبا اعلام خواهند شد