نمونه کارهای موجود در سایت با توجه به سلیقه ، درخواست ، نیاز و نوع کسب و کار سفارش دهنده طراحی شده است و فقط با هدف این که کیفیت کار و طراحی تیم ما را ببینید در سایت قرار داده ایم . لذا پس از مشاهده نمونه کار ها با ما در تماس باشید تا با توجه به درخواست و سلیقه شما و به طور کاملا اختصاصی برای شما طراحی نماییم و در صورتی که نیاز داشتید شما را راهنمایی کنیم . البته به دلیل این که منافع شما عزیزان از هر چیز دیگری برای ما مهمتر است ، به منظور جلوگیری از کپی برداری و سواستفاده افراد سودجو از طرح های شما و سایرین ، تعداد نمونه کارها را محدود و با حذف مشخصات (مانند آدرس لینک اینترنتی (url) ، آدرس ، تلفن و غیره) و با اجازه ی صاحب اثر ارائه کردهایم.
اگر سوالی دارید و یا از انتخاب خود مطمئن نیستید ، با کارشناسان ما در تماس باشید تا به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی نمایند که انتخاب مناسبتر و بهتری داشته باشید.
لوگو ، آرم ، نماد ، نشان
لوگو در واقع نام ، تصویر یا ترکیبی از نام و تصویر است که به صورت گرافیکی ترسیم می شود و برای بیان یک مفهوم و القا نمودن آن به مخاطب به کار می رود . لوگو با نام های دیگری مانند آرم ، نماد ، نماد تجاری ، نشان تجاری ، نشانه تجاری و … شناخته می شود .
انواع لوگو
لوگو تصویری : همانطور که از نامش پیداست یک لوگو تصویری ، لوگویی است که در آن فقط از تصویر یا نماد استفاده شده است . مانند نایک ، بنز و …
لوگو نوشتاری : همانطور که از نامش پیداست یک لوگو نوشتاری ، لوگویی است که در آن فقط از نوشتار و متن استفاده شده است . مانند سامسونگ ، الجی و …
لوگو ترکیبی : همانطور که از نامش پیداست یک لوگو ترکیبی ، لوگویی است که در آن هم از نوشتار و هم از تصویر استفاده شده است . مانند BMW ، Porsche و …
کدامیک از انواع لوگو مناسب تر است ؟
معمولا این سوال برای ما پیش می آید که کدامیک از انواع لوگو برای کسب و کار ما مناسب تر است ؟ در ادامه به بررسی این مورد می پردازیم
در واقع در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نمی توان به طور قطعی مشخص کرد که کدامیک از انواع لوگو کاربردی بهتر از سایرین دارد . زیرا لوگو علاوه بر جنبه تخصصی ، در واقع امری سلیقه ای نیز هست و بهتر است برای خلق یک لوگو ی مناسب از صاحب برند کمک و مشورت بگیریم که کدامیک را بیشتر می پسندد .
اما آمار ها نشان داده اند ، لوگو هایی که در آن ها از تصویر و یا متون ساده استفاده شده است بهتر به خاطر سپرده می شوند و در نتیجه بازدهی آن ها بالاتر می رود .
تاریخچه لوگو
تاریخچه استفاده از لوگو به ابتدای خلقت بشر باز می گردد . انسان های اولیه از ابتدای خلقت برای بیان مفاهیم و گفتار خود از رسم شکل بر روی تخته سنگ ها یا پوست جانوارن استفاده میکردند . به عبارتی دیگر آن ها با ترسیم اشکالی خاص منظور خود را به دیگران منتقل می کردند که در واقع نیاز به انتقال مفاهیم از طریق تصویری مشخص موجب تولد نخستین لوگو ها شد .
اجداد ما با پیشرفت علم کم کم شروع به حکاکی نقش هایی بر روی اموال خود کردند که به صورت انحصاری استفاده می شد . در واقع احساس تملک در انسان ها باعث طراحی لوگو های منحصر به فرذ شد . آن ها از همان ابتدا تا کنون همواره در تلاش بوده اند تا دارایی خود را از دیگران متمایز کنند و همین امر موجب شد تا لوگو در میان مردم جایگاه ویژه ای یابد .
زدن داغ بر حیوانات که موجب شناسایی راحت تر آن ها می شد ، درج علامت های شخصی بر روی اموال مانند شمشیر و … ، درج تابلو هایی با علائم مخصوص در املاک و … همگی نمونه هایی از پیدایش نخستین لوگو ها هستند .
مراحل اصولی و درست طراحی یک لوگو حرفه ای
¤ تحقیق و بررسی
¤ ایده پردازی و خلق ایده اولیه
¤ ترسیم اتد اولیه روی کاغذ
¤ رفع اشکال و رسیدن به یک طرح نسبتا مناسب
¤ زسم طرح اولیه با استفاده از نرم افزار های گرافیکی روی کامپیوتر
¤ رفع اشکال و رسیدن به یک طرح نهایی مناسب
¤ برگزاری جلسه نهایی با محققین ، ایده پردازان و دیگر طراحان و ایجاد تغییرات جزئی
¤ ترسیم طرح نهائی
نکات مهم در طراحی و انتخاب یک لوگو مناسب
متاسفانه خیلی از شرکت ها و طراحان برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان خود ، بعضی از مراحلی را که در بالا ذکر شد انجام نمی دهند که این امر موجب کاهش کیفیت نهایی لوگو به طور چشمگیری می شود .
همانطور که کاملا مشخص است ، ایده پردازی و انجام تحقیقات اولیه در مورد برندی که قرار است برای آن لوگو طراحی شود مهمترین و کلیدی ترین قدم برای طراحی یک لوگو مناسب است ، زیرا خشت اول گر نهاد معمار کج ، تا ثریا میرود دیوار کج ! پس تحقیق و ایده پردازی ، اساس و بنیان طراحی لوگو را شکل می دهد و اگر این مرحله توسط محققین حرفه ای و ایده پردازان مجرب صورت نگیرد قطعا نمی توان یک لوگو مناسب و یک نتیجه ایده آل انتظار داشت .
نکته بعدی این است که هر کسی دارای تجارب ، اطلاعات ، تخصص و ایده خاص خود است و به قول معروف هر سری یه عقلی داره ! پس خلق یک لوگو با استفاده از چندین طراح ، محقق و ایده پرداز باعث میشود که ، طرح نهایی کیفیتی مناسب تر از زمانی داشته باشد که فقط یک طراح به صورت انفرادی آن را خلق می نماید .
توضیحات تکمیلی
همیشه در انتخاب طرح لوگو خود دقت کنید زیرا این طرح مدت ها یا گاها برای همیشه بر روی برند شما خواهد ماند . استفاده از یک لوگو مناسب نوعی سرمایه گزاری با بازدهی بالا می باشد . در واقع فقط با یکبار هزینه ، به نوعی تبلیغاتی دائمی خواهید داشت . زیرا استفاده از یگ لوگو ی مناسب باعث شهرت برند میشود و به طور غیر مستقیم نوعی تبلیغ است . برای مثال هر شخصی که علامت تیک (√) را می بیند نا خودآگاه یاد برند نایک می افتد و این تبلیغی همیشگی و رایگان است .
جمع بندی
• نوشته ها باید به اندازه ای ترسیم شوند که حتی در سایز کوچک هم خوانا باشند
• لوگو باید ساده و در عین حال مفهومی باشد تا راحت به خاطر سپرده شود
• متفاوت و زیبا باشد و همچنین ترسیم دوباره آن راحت باشد
• نوع محصول ، خدمات و … را به راحتی بیان کند
• خاصیت تک رنگ شدن داشته باشد تا بتوان از آن همه جا و روی هر سطحی استفاده کرد